Jsou parfémy, které jsou slavné a parfémy, které jsou téměř neznámé. Podívejme se nyní na zástupce z první skupiny – na parfémy, které se zapsaly do dějin kosmetického průmyslu a pyšní se přídavkem „nej“.
Nejslavnější: Chanel No. 5
Přívlastek „nejslavnější“ nezískal tento parfém jenom díky svojí stvořitelce Coco Chanel, ale i díky výroku legendární herečky Marylin Monroe, která řekla, že chodí spát oděná jenom ve dvou kapkách tohoto božského parfému.
Parfém Chanel No. 5 byl na trh uveden v roce 1924 a byl vůbec prvním parfémem, ve kterém byl jako ingredience použit syntetický aldehyd. V překladě to znamená, že vůně nepřipomíná nic z přírodních ingrediencí – žádnou květinovou krásku tedy nečekejte.
Chanel No. 5 má velice abstraktní, syntetickou vůni, která nejvíc vystihovala tehdejší moderní ženu a vystihuje ji doteď. Mezi jeho obdivovatelky patří i slavné celebrity, jako například herečka Nicole Kidman.
Nejexkluzivnější: Jean Patou Joy
Parfém Joy od firmy Jean Patou spatřil světlo světa v roce 1929 po velkém krachu na americké burze. Stal se symbolem exkluzivity, protože byl určen pro ženy, které si ho mohly i přes všudypřítomnou krizi dovolit.
Jedná se o silnou květinovou vůni, která ale není za každou cenu líbívá a rozhodně nesedne úplně každé ženě. Byla ale oblíbeným parfémem Jackie Kennedyové. Parfému Joy od Jean Patou dominují květy jasmínu, růže, magnólie a ylang-ylang. Už jen tyto ingredience předznamenávají romantickou vůni pro křehké ženské srdce.
Nejkontroverznější: Yves Saint Laurent Opium
Legendární modní návrhář Yves Saint Laurent vytvořil nejkontroverznější dámský parfém světa s všeříkajícím názvem Opium. Právě samotný název předznamenává jeho opojnou sílu.
Parfém Opium symbolizuje Yves Saint Laurentovu fascinaci světem orientu a jeho jedinečnou dovednost porozumět skrytým ženským emocím a tajným vášním. Tato orientální vůně je mixem ovoce a exotického koření, doplněná květem jasmínu a dřevem.
Na trhu je od roku 1977 a dodnes patří mezi nejoblíbenější parfémy. Z českých celebrit je její obdivovatelkou a nositelkou fotografka Sára Saudková.
Nejdražší: Amouage
Amouage je malá nezávislá značka, která sídlí v Londýně, ale její kořeny sahají až na Střední Východ. Cena jejích parfémů je asi 300 dolarů za 10 ml ještě dražší jsou verze v pozlacených či postříbřených flakonech. Parfém v pozlaceném 24 karátovém flakonu může stát až 13000 dolarů.
Parfém Amouage se připravuje z vzácného kadidlového tymianu z arabských pouští, který byl dokonce jedním z darů, jenž přinesli Tři králové Ježíšovi. Obsahuje ještě dalších 120 přírodních esencí – například pačuli, jasmín, ylang-ylang, santal a speciální druh růže kvetoucí na kopcích Ománu. Na trh byl uveden v roce 1984.
Tento parfém připravují ženy a je plněn do flakonů ve tvaru cibulovité kupole mešity, takže připomíná zboží z arabských tržnic. Dodnes je velmi oblíbený, i přes svou vysokou cenu. Dá se koupit pouze v 28 zemích světa, buď v luxusních parfumeriích této značky, nebo ve specializovaných prodejnách s exkluzivními parfémy. V Evropě je možno ho sehnat pouze na jednom místě – v londýnském obchodním domě Harrods.